Скоро в Україні: якими інноваціями в галузі клінінгу будуть користуватися ТРЦ в найближчі 5 років

СЕРВІСНА КОМПАНІЯ
«ІНВАЙТ»

Get the best - be the best
Отримай краще - будь кращим

 

Скоро в Україні: якими інноваціями в галузі клінінгу будуть користуватися ТРЦ в найближчі 5 років

21 лист. 2016

Не залежно від локації торгового центру і його розміру, від рівня орендних ставок і купівельної спроможності споживачів, саме чистота залишається стабільним фактором, який впливає на лояльність відвідувачів і формування позитивного іміджу об'єкта. Про питання чистоти і сучасних підходах до процесів збирання редакція MallsClubUkraine запитала у команди «ІНВАЙТ», сервісної компанії, що працює на ринку виробничо-господарського аутсорсінгу і надає комплексні послуги facility менеджменту.

Директор компанії «ІНВАЙТ» Тетяна Давидович

«Не можна бути професіоналом, не знаючи всіх тонкощів і нюансів ринку, не розвиваючи і не вдосконалюючи себе, свої навички і вміння. Разом із тим, ми допомагаємо розвиватися і своїм клієнтам. Ми постійно тримаємо руку на пульсі всього, що відбувається в світовій індустрії обслуговування, відстежуємо всі останні тенденції, працюємо зі світовими експертами і компаніями-виробниками товарів для ринку facility. Увесь отриманий досвід ми використовуємо на об'єктах своїх клієнтів, допомагаємо їм бути кращими для своїх відвідувачів. При цьому, пропонуємо різні шляхи мінімізації та оптимізації витрат», - зазначає директор компанії «ІНВАЙТ» Тетяна Давидович.

Ключові події в сфері клінінгу

 Logo ISSA/INTERCLEAN

Протягом багатьох років команда «ІНВАЙТ» відвідує міжнародну виставку індустрії чистоти і гігієни ISSA/INTERCLEAN в Нідерландах, яка проходить раз на два роки. Захід є головною подією в сфері клінінгу, спрямованою на європейський ринок. Саме тут розробники представляють усі основні новинки галузі, підписують договори про співпрацю і постачання.

Подібного роду виставки проходять із певною періодичністю і мають кілька майданчиків у світі. Крім вже згаданої локації в Нідерландах (Амстердам), виставкові заходи ISSA/INTERCLEAN проходять в Північній і Латинській Америці, наступна виставка відбудеться в Мехіко 21-23 лютого 2017 року. 11-14 вересня 2017 року ISSA/INTERCLEAN пройде в Лас-Вегасі, а в Стамбулі спеціалізований майданчик для представників індустрії клінінгу відкриється 18-20 жовтня майбутнього року. Традиційна для Європи подія ISSA/INTERCLEAN пройде в травні 2018 року.

Скоро на українському ринку

Найближчим часом «ІНВАЙТ» обіцяє запропонувати керуючим ТРЦ нові для українського ринку, але вже успішно зарекомендували себе в Європі, технічні та технологічні рішення. Серед таких новинок - одноразові суперабсорбіруючі тканини для підлоги SpillEx (Vileda Professional FHCS). Розробка призначена для швидкого видалення рідин із твердих горизонтальних поверхонь і підлог. Вона допомагає швидко і гігієнічно прибрати рідини, що розлилися, не викликаючи у відвідувачів неприємних відчуттів при вигляді традиційного інвентарю.

 

«Цією тканиною-губкою вже дуже активно користуються в лікарнях, ресторанах і кафе в Європі. І що найцікавіше, для її появи на українському ринку не треба чекати довгих 2-3 роки, - запевняє директор компанії «ІНВАЙТ», - Продукція ТМ Vileda Professional давно і успішно представлена на українському ринку, наша компанія активно використовує її товари, тому вона з'явиться у нас в країні дуже скоро».

Ще на одну новинку хотілося б звернути увагу. У світі цей засіб використовується давно і успішно. Але для України це, дійсно, новація, так як масово воно поки не використовується. Йдеться про засіб для дезінфекції сидінь унітазів від торгової марки Tork - Toilet Seat Cleaner. По всьому світу об'єкти з найбільшим людинопотоком віддають перевагу саме йому. Крім торгових центрів, цей дезінфікуючий гель для сидінь унітазів використовується в аеропорту Дубаї, Амстердамі та ін. А це, погодьтеся, говорить про його рівень та ефективність. Це дуже гідна альтернатива паперовим накладкам, тому що набагато гігієнічніше. Крім його екологічності, він ще економічний, а також може нейтралізувати мікроорганізми, віруси і бактерії, цвіль із поверхонь. Сидіння туалету, дверні ручки та інші вимагають дезінфекції поверхні, можна очистити все за допомогою 1-2 мл засобу. Гель бореться також із неприємними запахами. Відвідувачі туалетної кімнати, використовуючи засіб, можуть захистити себе від загроз, що передаються контактним шляхом. Чого не можуть забезпечити паперові накладки. Варто відзначити, що це засіб вже є і у нас в Україні. Але про нього мало знають, і поки він не користується попитом в українських замовників.

Торк продукт 430302

Заходи ISSA/INTERCLEAN - законодавці моди і творці трендів на світовому ринку клінінгу. Так, остання виставка показала, що вже намітилися тренди для наступних 3-5 років.

Механізація і роботизація

 Техніка для прибирання

Зі збільшенням комерційних площ ще більш актуальною стала тема механізації праці. Велике значення в питанні якісного та ефективного клінінгового обслуговування ТРЦ має правильний підбір техніки, яка не тільки спрощує щоденну працю клінерів, але й оптимізує витрати на обслуговування.

Виставка ISSA/INTERCLEAN Amsterdam в цьому році запам'яталася відвідувачам різноманіттям виробників професійної мийної техніки. Одна з найбільших експозицій модельного ряду різних машин була у ТМ TASKI, світового лідера серед виробників прибиральної техніки. Випробування і порівняння з лінійками подібної техніки інших виробників показало, що машини TASKI більш витривалі і довговічні.

«У Швейцарії, Австрії та інших європейських країнах техніка TASKI дуже широко використовується саме на комерційних торгових об'єктах. Педантичні швейцарці та скрупульозні австрійці не через патріотичні міркування користуються цими машинами. Саме в цих країнах традиційно розуміються в ефективних підходах і економії. Хоча ТМ TASKI не так відома українському ринку і ТРЦ, зокрема, ми сподіваємося, що найближчим часом ми зможемо показати нашому ринку всі переваги цієї техніки», - запевняє Тетяна Давидович.

Про інноваційності та технологічності виробника ТASKI говорить той факт, що на Amsterdam Innovation Award 2016 одним із ТОП-3 номінантів став робот-клінер ТASKI SWINGOBOT 755 (Sealed Air Diversey Care). За допомогою цієї техніки можна істотно економити на персоналі, оплаті праці в нічний час, а також оптимізувати і скоротити витрати на електропостачання, адже робот оснащений «очами, що світяться» і може працювати без освітлення.

Поряд із ТASKI SWINGOBOT 755, в шорт-лист конкурсу увійшов також його родич робот-підлогомийка RA 660 Navi (Cleanfix Reinigungssyteme AG). Апарат оснащений унікальною запатентованою системою навігації, трьома дисками для щіток/падів і всмоктуючим пристроєм. Ці два робота різні і по виду і за функціональними можливостями, однак обидва показують, що за ними майбутнє. Ще не таке близьке, звичайно, для українського ринку, але перспективи розвитку досить стрімкі, а це може істотно скоротити термін появи у нас на ринку роботизованої техніки.

IT-рішення і штучний інтелект на варті чистоти і порядку

IT-рішення і штучний інтелект на варті чистоти і порядку

Сьогодні просто неможливо уявити життя сучасної людини без всіляких пристосувань і гаджетів. Ринку клінінгу в цьому напрямку теж є чим похвалитися, адже тепер на варті порядку спеціалізовані високо технологічні рішення, що дозволяють контролювати чистоту і заповненість диспенсеров витратними матеріалами на весь об'єкт одночасно.

У багатьох торгових центрах, особливо в пікові години навантажень, бувають випадки, коли в туалетних кімнатах несподівано закінчуються серветки, мило або папір. Для того, щоб усунути такі помилки, компанія Tork запропонувала свою новинку - Tork EasyCube. Це цифровий сервіс, в режимі реального часу спрямовує дані про необхідність обслуговування або повторного наповнення диспенсерів. Вперше його бета-версію було представлено на виставці в 2014 році. Дослідження показують, що дана технологія дозволяє змінити ступінь ефективності збирання та рівня мотивації персоналу. Tork EasyCube є хмарною системою, яка за допомогою розподілених по об'єкту датчиків (в кожному диспенсері, дозаторі), дозволяє отримувати дані в режимі реального часу. Сигнали про те, що витратний матеріал закінчується на якийсь із локацій об'єкта, надходять в портативний пристрій (планшет із спеціально встановленим програмним забезпеченням), за допомогою якого клінери отримують можливість оперативно реагувати на сигнали, вчасно заправляючи диспенсери.

Підготовка об'єкта до впровадження Tork EasyCube не передбачає великих складнощів. Головне завдання - правильно розмістити датчики по всім необхідним точкам на об'єкті. Все інше зробить програма, яку розміщено на віддаленому сервері в хмарі. Ключі доступу до ПО клієнтам надає розробник.

«Це найвищий пілотаж в індустрії клінінгу. Розробка поки не дійшла до нашого ринку, але може з'явитися в найближчі 2-5 років. Використання таких рішень буде на ділі підтверджувати по-справжньому високий рівень сервісу в ТРЦ. При цьому графіки поповнення диспенсеров вже не актуальні, наповнення матеріалами проводиться в тому місці і в той час, коли це, дійсно, необхідно. Більш того, кількість персоналу можна буде оптимізувати», - розповідає керівник компанії «ІНВАЙТ» Тетяна Давидович.

Мультисервіс або повсюдна фасілітізація.

Facility management

Поняття «Facility management» означає управління інфраструктурою організації в найширшому сенсі цього слова. Перелік таких послуг дуже широкий: від стандартного клінінгу та технічного обслуговування інженерних систем до послуг озеленення. Цей тренд у всьому світі продиктовано тотальним прагненням оптимізації. Поступово компанії приходять до того, щоб відмовитися від послуг десятків обслуговуючих за різними напрямками компаній і віддати свої непрофільні завдання одній, максимум двом-трьом. Для торгово-розважальних центрів даний тренд також є актуальним, адже це реальна можливість не тільки полегшити собі функції контролю підрядників, але й заощадити. Як правило, чим більший перелік послуг надає обслуговуюча компанія своєму замовнику, тим більш лояльні умови вона може йому запропонувати. У наших умовах, віддаючи перевагу мультисервісним компаніям, торгові центри можуть оптимізувати свої витрати до 20%.

GreenCleaning

GreenCleaning

«Зелені» хімічні засоби активно і комплексно використовуються в ТРЦ Європи і Америки. При цьому, доведено, що при використанні екологічно чистих засобів вдається оптимізувати витрати на утримання об'єктів. Причина не в тому, що цих коштів потрібно менше, ніж для звичайної, що давно застосовується, хімії. У більшості випадків це не так, але завдяки «зеленому» типу прибирання, на поверхнях, які піддаються миттю та чищенню, утворюються захисні покриття. «Зелена» хімія не руйнує захисного шару поверхонь будь-яких матеріалів. Це дозволяє продовжити термін їхньої служби. Крім того, використання екологічно чистих засобів допомагає ТРЦ піклуватися про здоров'я своїх відвідувачів і працівників. Дослідження, проведені в європейських торгових комплексах, показують, що персонал, який працює на цих торгових точках, а також клінери, які їх обслуговують, хворіють набагато менше.

Якщо брати до уваги вітчизняні темпи будівництва торгових комплексів, розрахованих на проведення часу з дітьми, то прибирання із застосуванням екологічно чистих засобів дуже актуальне. Крім того, поняття «зелений клінінг» може мати на увазі не тільки використання «зелених» миючих засобів, але й екообладнання, техніки, інвентаря.

Green-серію професійних миючих та гігієнічних засобів в Україні використовують давно і активно, в тому числі і в ТРЦ. Серед найвідоміших торгових марок - TANA Professional. Незважаючи на істотний прогрес у цьому напрямку, використання в Україні такої лінії засобів можна назвати точковим. На об'єктах експлуатуються тільки деякі продукти «зеленої» серії. На замітку ТРЦ, які розглядають можливість сертифікації по міжнародній системі BREEAM: використовувати у себе на об'єктах варто не тільки енергоефективні технології та енергозберігаючі матеріали, але й «зелені» миючі засоби, інвентар, техніку.

Підбиваючи підсумки, варто зазначити, що наведені в матеріалі приклади інновацій - далеко не весь перелік нововведень в галузі клінінгу та сервісного обслуговування. Далі буде, адже ринок комерційної нерухомості не стоїть на місці. В Україні він переживає початок активного росту після певної стагнації, викликаної економічною кризою, а за всіма законами ринкової економіки - якщо є попит, значить, буде і пропозиція. Наша країна давно готова впроваджувати і використовувати різні інновації в сфері чистоти і гігієни. Індустрія клінінгу також переживає свої золоті часи. Наш український ринок торговельної нерухомості просто зобов'язаний бути в курсі всього, що відбувається там. Амбітні плани розвитку не можуть ґрунтуватися, виключно, на старих і перевірених процесах. Пора пильно подивитися на Захід і просто почати використовувати їхні напрацювання і досвід. Адже лідери не тільки слідують трендам, вони їх формують.

Віримо, в Україні також настане час, коли ми зможемо повноцінно задавати тон і тренди європейських ринків, в тому числі, клінінгу та торговельної нерухомості. Іншими словами: отримай краще - будь кращим!

За матеріалами Malls club Ukraine

InWhite Solutions