Тренд 2017 року - повсюдна фасилітизація і комплексність послуг

СЕРВІСНА КОМПАНІЯ
«ІНВАЙТ»

Get the best - be the best
Отримай краще - будь кращим

 

Тренд 2017 року - повсюдна фасилітизація і комплексність послуг

28 лют. 2017

Чи знаєте ви, кого англійці називають людиною, яка носить багато капелюхів? Як виявилося, відповідь хоч не настільки проста, але досить очевидна - facility-manager. І правду, в епоху розквіту індустрії будівництва комплексність і повсюдна фасілітізація - тренд 2017 року. Про це говорять абсолютно всі світові фахівці даного напрямку.

В Європі і у нас в Україні фасіліті напрямок передбачає контроль над усіма технічними службами, рішення всіх задач, що стосуються господарської частини, інженерних систем та інших організаційних питань. Дана послуга має величезні можливості і потенціал.

Тренд 2017 року - повсюдна фасилітизація і комплексність послуг

А тепер ще питання: чи є у вас в компанії facility-manager? Або, може, ви залучаєте на аутсорс компанію, яка надає вам facility-послуги?

Ні? Тоді нам точно є, про що з вами поговорити.

Якщо перекласти на більш зрозумілу нам мову, facility-manager - це фахівець адміністративно-господарського напрямку, тільки з набагато більшим набором компетенцій і набагато більшою відповідальністю. У його компетенції, практично, всі питання, що стосуються життєдіяльності ввірених їм об'єктів нерухомості, і не важливо, це будівля житлова або комерційна, це офісний центр, школа або готель, держустанова або ВНЗ. Скрізь facility-manager дбає про збереження приміщень, їхньої експлуатації, прибирання, їхньої безпеки, зустрічі гостей і надання інших супутніх послуг і т.ін. До речі, в Західній Європі і Північній Америці фасиліті-менеджерів можна зустріти, практично, в будь-якій комерційній або некомерційній структурі. За кордоном також успішно функціонує цілий ряд профільних ВНЗ, які готують фахівців такого незвичайного напрямку, даючи можливість людям отримати вищу освіту і відповідний диплом. Такий прагматичний підхід дуже вірний і ефективний. Однак, він вимагає регулярного розвитку, постійних капіталовкладень у навчання і вдосконалення навичок і знань. Це собі можуть дозволити далеко не всі компанії. Та й сфер застосування досвіду facility-менеджерів стає все більше.

фасіліті послуги в роботі

Саме тому ми завжди радимо звернути увагу на компанії, які пропонують сервіс у форматі facility, але на умовах аутсорсингу. Головною перевагою таких компаній є можливість позбавити своїх замовників від вирішення непрофільних для них завдань. Адже чим більше компанія, тим більш розвинутою є її структура і географічна представленість, тим складніше контролювати всі непрофільні функції.

Якщо ж говорити про наш український ринок facility, то ситуація тут дещо інша, ніж, скажімо, в тій же Європі, хоча теж з оптимістичними і позитивними тенденціями. І хоча переваги комплексного надання послуг на аутсорсинг спеціалізованими facility компаніями в Україні залишаються незаперечними, нам ще належить багато роботи в частині ознайомлення ринку нерухомості з його перевагами і зародження довіри до такого комплексного підходу в обслуговуванні.

Заради справедливості варто зазначити, що в українських реаліях тенденції передачі непрофільних видів діяльності, пов'язаних з обслуговуванням і експлуатацією об'єктів спеціалізованим аутсорсинговим компаніям прогресують. Однак, однією з найважливіших і гострих проблем для учасників ринку залишається кадрове питання. У нас в країні, на жаль, на відміну від Європи і Америки, немає профільних ВНЗ, які готують фахівців даного напрямку. Весь досвід і знання компанії змушені отримувати за кордоном на різних майданчиках із обміну досвідом, презентаціях, форумах і т.ін. Ми також відстежуємо всі профільні заходи, які проводяться в світі, спілкуємося з професіоналами зарубіжного ринку, відвідуємо різні об'єкти і переймаємо досвід своїх зарубіжних колег. Такий «живий» підхід дозволяє нам тримати руку на пульсі, відстежувати світові тенденції, переймати світовий досвід і відразу ж впроваджувати його в Україні. Адже, крім якісних послуг, ми маємо можливість приймати до себе на роботу людей робітничих професій. У наших українських реаліях, погодьтеся, це дуже актуально. Сантехніки, електрики, прибиральники, ліфтери, інженери різних напрямків і т.ін. - всі ці професії затребувані в нашій компанії, фахівців-професіоналів ми завжди готові працевлаштовувати, навчати, розвивати.

facility команда

Крім того, впроваджуючи в своєму досвіді європейську практику, ми свій персонал постійно навчаємо і розвиваємо їх вміння і навички. Уже кілька років у нас в компанії існують спеціалізовані багаторівневі програми навчання, за допомогою яких ми, власне, і навчаємо, і підвищуємо кваліфікацію своїх співробітників. Це дає нам можливість гарантувати своїм клієнтам якість наданих послуг. У світовій практиці така замкнута циклічність діяльності компаній у своєму сегменті дає можливість розвитку такого напрямку, як аутстаффінг (Outstuffing (буквально - виведення за штат). Тобто, коли компанії виводять зі штату співробітників непрофільних напрямів, що забезпечують адміністративно-технічну або господарську частину діяльності, і передають їх у штат обслуговуючих компаній. Досвід таких трансформацій і оптимізації структур для своїх клієнтів у компанії «ІНВАЙТ» теж є. Переваги такого підходу для компанії-замовника очевидні: є можливість зосередиться на більш важливих для розвитку компанії бізнес процесах, простіше контролювати виконання всіх завдань обслуговуючою компанією і т.ін.

Для сервісних же компаній договір аутстаффінгу - це один із прийомів залучення співробітників. Не потрібно витрачати час на пошук персоналу, так як потреба в подібних кадрах на facility ринку є завжди. Тим більше, що ці співробітники вже знають специфіку своїх компаній, і період адаптації аутсорсингової компанії на об'єкті скорочується. Однак, залишається один із важливих етапів - проведення переатестації даних співробітників, складання плану їх подальшого розвитку.

facility команда йде на об'єкт

Для самого ж персоналу також є суттєві переваги процесу аутстаффінгу. По-перше, хороших, відповідальних працівників не звільняють, вони не залишаються без роботи. По-друге - у них є можливість розвиватися в своєму напрямку, навчатися і вдосконалювати свої навички. Для свого персоналу ми постійно проводимо тренінги, курси підвищення і підтвердження кваліфікації, семінари з ознайомлення з новинками техніки, хімічних засобів, інвентаря тощо, розробляємо і успішно впроваджуємо адаптаційні програми і програми розвитку і кар'єрного зростання.

Із урахуванням всіх цих переваг вигода для компанії-замовника очевидна. А якщо сюди ж віднести і юридичну захищеність компанії-замовника від всіляких форс-мажорів і т.ін., передбачену в договорі на комплексне обслуговування, то замовник не тільки нічим не ризикує, але й значною мірою виграє.

Аналіз різноманітних напрямків діяльності нашої компанії показує, що залучення саме аутсорсингового комплексного обслуговування компаній може заощадити замовнику до 30% витрат, а правильно складені, узгоджені і затверджені різні внутрішні технічні документи (технічне завдання, технологічна карта, графіки надання послуг і т.ін.), захищають замовника і гарантують отримання очікуваного результату від взаємодії замовника і facility компанії.

facility гарантия получения результата

Це стосується і такого важливого питання, як залучення третіх осіб до виконання договірних зобов'язань із боку компанії-виконавця, так званого субпідряду. Серед учасників ринку на цей рахунок ведуться досить жваві дискусії, місцями з переходом у баталії. Так залучати або не привертати треті компанії? У чому плюси і мінуси такого підходу? Спробуємо коротко і об'єктивно відповісти на ці питання.

І так, усі, хто проти такого підходу, в основному, аргументують це тим, що якщо компанія-виконавець, яка безпосередньо уклала договір із замовником, використовує для виконання своїх договірних зобов'язань послуги третіх субпідрядних компаній, то виникає ризик невиконання умов цього договору, а також страждає оперативність надання послуги. Питання логічне, але дуже перебільшене. Так як між підрядною та субпідрядною організаціями існують також договірні відносини і всі нюанси взаємодії, умови, а також форс-мажорні ситуації і відповідальність сторін прописані в пунктах цього договору. Ми залучаємо тільки перевірених субпідрядників, які працюють не один рік на ринку. Крім того, в нашому штаті працюють сильні і підковані в різних питаннях юристи, які можуть скласти максимально правильний і вивірений договір, який убезпечить і нас, і наших замовників.

Також, як показує наш досвід роботи на ринку facility, існує ряд напрямків, в яких, зокрема, «ІНВАЙТ» вважає за краще працювати тільки на субпідрядних умовах. Це, наприклад, обслуговування ліфтового господарства. Ліфти - дуже специфічний напрям, що вимагає, виключно, вузькопрофільних навичок і знань. На нашу думку, ніхто інший не зможе зробити обслуговування або ремонт ліфтового обладнання краще, ніж їх безпосередній виробник. Тут мова йде, як про послугу, так і про постачання ТМЦ (деталей для ремонту і т.ін.). Також до цього ряду специфічних напрямків можна віднести обслуговування систем сигналізації, моніторингу, диспетчеризації і безпеки, коли поряд із самими системами, підстанціями, пультами управління і т.ін., «залізом», виробник надає і програмне забезпечення. До цього програмного комплексу передбачено періодичні оновлення та удосконалення від виробника, техогляди, різного роду профілактичні дії, які з метою безпеки, в першу чергу, можуть проводити, виключно, розробники і виробники цього обладнання.

facility послуги в роботі

Таким чином, як бачимо, в більш глобальному підході до питання facility у нас в країні також існують свої нюанси і сегментація. І в цьому може бути тільки позитив, адже в кінцевому підсумку від цього виграють усі ланки цього процесу: і замовник, тому що отримує комплекс послуг за оптимальною ціною, та ще й оптимізує свої витрати при цьому, і ми, як компанія-виконавець, тому як можемо надати більший спектр послуг своєму замовнику, і, звичайно ж, субпідрядна організація, яка розширює перелік своїх клієнтів. Крім того, в цьому делікатному і неоднозначному для нашого українського ринку питанні ми також йдемо в ногу з часом. Аналіз світового ринку facility регулярно проводиться головною галузевою організацією Міжнародною асоціацією фасіліті-менеджменту, показує, що на даний момент більше третини сервісних компаній давно і успішно використовують в своїй діяльності субпідряд. Також за словами аналітиків IFMA, цей показник найближчим часом буде тільки збільшуватися. Це, в свою чергу, зробить ринок більш структурованим і конкурентним, а, значить, український facility напрямок має дуже великий потенціал розвитку і вдосконалення, а замовники отримають ще більш якісний сервіс для своїх об'єктів.

InWhite Solutions