Підираємо освітлення для тц. Правильне світло - більше продаж.

СЕРВІСНА КОМПАНІЯ
«ІНВАЙТ»

Get the best - be the best
Отримай краще - будь кращим

 

Підираємо освітлення для тц. Правильне світло - більше продаж.

05 трав. 2016

Як би дивно це не звучало, проте одним із найважливіших факторів, що впливають на обсяги продажів у торгових мережах, є освітлення. У цьому переконуються всі: і відвідувачі, і покупці, і продавці, і власники торгових площ. Світло в ТЦ - це і розподіл різних зон, і вигідне підкреслення гідності товару, а значить - і особливо «правильний» купівельний настрій. І не важливо, мова йде про продукти харчування, одяг або ювелірні прикраси. Власники торгових приміщень повинні пам'ятати, що правильне освітлення робить продаж. А значить, до питання вибору, установки і обслуговування освітлювальних приладів варто підходити з особливою відповідальністю.

Підбираємо освітлення для торгових центрів 

При створенні комфортної обстановки для покупця, освітлення є дуже важливою складовою, яка може як збільшувати продажі, так і зменшувати їх. Ще зі шкільної програми нам усім відомо, освітленість вимірюється в Люксах, 1 Lux = 1 Lm (Люмен) / 1 м. Кв. Рівень освітлення - це окремий показник. У сучасних магазинах він коливається від 500 до 100 Lux у горизонтальній площині. Говорячи простою мовою, для розрахунків береться освітленість обличчя.

Мережеві гіганти роздрібної торгівлі, такі як Metro, вимагають від проектувальників 1000 Lux, Tesco - 750 Lux, Carrefour - близько 800-900 Lux для загального рівня освітленості магазину. Це стандарт, який світові мережі не дозволять порушити ні в більший, ні в менший бік, тому що за багато років роботи вони переконалися у важливості правильного освітлення, комфортного саме для їхнього покупця.

Загальний рівень освітленості торгового залу.

Установка приладів освітлення проводиться найчастіше в порожніх залах. Саме тому варто враховувати той факт, що при розрахунку освітленості торгового залу без торгового обладнання треба робити запас близько 25-30%. Саме на цей відсоток знижується рівень освітлення при установці торгового обладнання. І справа не тільки в тому, що обладнання та меблі представляють собою перешкоди і роблять тінь, але всі установки по-різному відбивають світло. А це позначається в сторону погіршення рівня освітленості. У магазині стає просто на третину темніше.

  • Крім простого рівня освітленості важливими елементами освітлення саме в торгових центрах так само є психологічні аспекти світла. Психологічний вплив характеризується двома факторами:

    Інтенсивність освітлення (рівень освітленості), який виражається в градусах Кельвіна

  • Колірна температура світла

При високому рівні загального освітлення людина відчуває свято, збудження.

Тому, в залежності від цілей, концепцій торгових приміщень можна вибрати різний рівень світла. Межа комфорту і безпеки для людини знаходиться в межах 500-2500 Lux. Для порівняння, в похмурий день на вулиці 2000 Lux, в сонячний день до 10 000 Lux. Яскраве сонячне світло часто змушує людей мружитися, або надягати сонцезахисні окуляри. Сонце так само збільшує яскравість предметів.

Колірна температура світла

Колірна температура світла має яскраво виражений кліматичний відтінок. У південних країнах більш переважно сприймається світло з високою колірною температурою (t), холодний, понад 4000 - 6500 градусів Кельвіна (К). Після 8000К світло йде в ультрафіолетову область спектру і стає невидимим. У країнах з більш холодним кліматом краще сприймається світло з теплою колірною температурою - 4000-2500К. Біле світло порядком 4000К прийнято вважати за нульову позначку температури.

Для порівняння, 4000К - це нейтрально-біле світло. (Наприклад, це стандартні офісні світильники в підвісній стелі типу "Армстронг"). Колірна температура денного світла приблизно дорівнює 6500К. Лампа розжарювання (домашня лампочка типу "груша") 2700К, Свічка - 2200-2500К. Колірна температура газорозрядної або люмінесцентної лампи може варіюватися в широкому діапазоні від 2000 до 9000К. Розглянемо деякі типи торгових залів і принципи побудови освітлення в них.

Освітлення гіпермаркету і супермаркету

Підбираємо освітлення в торговому залі маркету

Принциповим питанням, крім загального рівня освітленості таких магазинів, є вибір колірної температури. Найбільш поширене рішення - нейтрально-біле світло 4000К. Для освітлення зазвичай застосовуються світильники з люмінесцентними лампами і високочастотними електронними пускорегулюючими апаратами (ПРА) для 25% -ної економії електроенергії та збільшення терміну служби ламп. Також часто застосовуються металогалогенні газорозрядні лампи в точкових світильниках (High Bay). У народі такі світильники називають "дзвіночки". Монтуються High Bay на великій висоті. Освітлення "дзвіночками" характерно для форматів магазинів "Зроби сам" (DYT). Це дешевше, ніж освітлення транкінговими (лінійними) підвісними системами з люмінесцентними лампами, але рівномірність освітлення значно гірша. Лампи в таких системах застосовуються зазвичай металогалогенові, що відрізняються поганою передачею кольору (спотворюють колір). При такому освітленні все виглядає бляклим, тьмяним, непривабливим. Особливо страждають яскраві кольори теплої частини спектра - червоний, жовтий, оранжевий. Тому рекомендується застосовувати люмінесцентні і газорозрядні лампи з коефіцієнтом передачі кольору (Ra) мінімум 80% правдоподібності (Ra> = 80). Наприклад, стандартна люмінесцентна лампа в офісному світильнику має коефіцієнт передачі кольору 60%. У магазинах формату "Зроби сам", при виборі викруток колір не так важливий. Але у відділах шпалер, штор, фарб, елементів декору, а також продуктів харчування таке освітлення не може застосовуватися. Необхідно застосовувати лампи з коефіцієнтом передачі кольору більша 80% (Ra> 80).

Особливості висвітлення різних груп продуктів харчування.

Хліб, кондитерські вироби

Рекомендується застосування джерел світла з низькою колірною температурою, що дають тепле, золотисте світло (лампи розжарювання, галогенні лампи). Такі лампи споживають багато енергії, тому власники магазинів замінюють їх на люмінесцентні лампи з колірною температурою 2700-3000К, або спеціальними натрієвими лампами (White son) із колірною температурою 2500К. Необхідно підкреслити, що торгове обладнання в хлібному відділі має підтримувати теплу атмосферу своєю фактурою і кольором, тому що відбиваючись, світло може спотворюватися. Тому часто в таких випадках використовується дерево, солома, лоза та інші натуральні матеріали.

Відділ молочних продуктів, заморожених продуктів, риба.

Освітлення полиць в торговому залі маркету

Тут важливо підкреслити свіжість, охолодження продуктів. Найкраще в таких відділах застосовувати люмінесцентні лампи з колірною температурою 4000 - 6500К із гарною передачею кольору (80% і вище), для того, щоб підкреслити яскравість упаковок. 

Для освітлення м'ясопродуктів часто застосовуються лампи спеціального спектру (76-79), що підкреслюють натуральні червоні та рожеві кольори. Природно, такі лампи використовуються всередині вітрин, що не над головою покупців. Дуже рекомендується над вітриною, в місці передачі товару покупцеві застосовувати лампи загального освітлення з високим коефіцієнтом передачі кольору.

Відділ квітів, відділи овочів і фруктів

Освітлення полиці в торговому залі маркету

Дані відділи прийнято висвітлювати світильниками типу "дзвіночок" або спрямованими прожекторами з металогалогенними лампами нового покоління з керамічним пальником. (У виробника Philips це тип CDN, а у виробника Osram - тип SQH.) Ці лампи відрізняються чудовою передачею кольору (90%) і високою інтенсивністю світла (150Вт = 14 000 Lm). Це означає, що світло такої лампи близьке до сонячного по спектру. У світлі таких ламп фрукти і квіти здаються блискучими, свіжими, здоровими. 

Дані лампи застосовують для освітлення живих квітів. Сонячний спектр ламп зберігає можливість вегетації. Попросту кажучи, під цими лампами квіти не тільки довше зберігаються, але й ростуть! Слід додати, що на таких лампах УФ-фільтр, і вони не викликають шкідливих впливів, за винятком пожовтіння паперу, як при сонячному світлі. Квіти ні в якому разі не можна висвітлювати лампами розжарювання - вони гинуть. Крім того, під стандартними металогалогеннними - вони погано виглядають.

Відділ спиртних напоїв

Загальне освітлення можна зробити стандартним, із гарною передачею кольору, для того, щоб етикетки виглядали яскраво. Однак, це не єдина рекомендація. При продажу вин і дорогих міцних напоїв важливо акцентне освітлення. Вино не любить ультрафіолету. Навіть через пляшку псуються його якості, ультрафіолет руйнує смак. Тому вина зберігають у льохах. Акцентне освітлення вин можна зробити лампами розжарювання або галогенними лампами.

Одяг та взуття

Освітлення легковажних бутиків магазинів

Мінімальний рівень освітленості у відділах одягу та взуття - 1000 Lux. Дуже важливі світлові акценти, звідки береться світло і як розподіляється по висвітлюваному об'єкту, що і як підсвітити, з якого боку. Універсальних порад немає, тому що це робота дизайнера по світлу. У магазинах одягу та взуття перш за все важлива концепція самого магазину, яка впливає на дизайн і атмосферу торгового залу, стимулює покупки.

Дитячий одяг, іграшки

Крім вище зазначених правил освітлення одягу для дорослих, які поширюються і на дитячий одяг в повному обсязі, можна додати, що в дитячих магазинах рівень освітленості може бути мінімум 800 Lux, лампи теплих кольорів (3000К) із високим коефіцієнтом передачі кольору (більше 80%). Один із важливих моментів - це радісна атмосфера магазину, яка досягається високим рівнем освітленості.

Косметика

Вирішальний фактор при виборі освітлення в магазинах або відділах косметики - передача кольору. Кращий варіант - галогенні лампи зі 100% передачею кольору (Ra = 100) Такі лампи мають світлову температуру 3000-3500К, тобто недостатньо білий колір. Ідеальним рішенням для освітлення залу з косметикою будуть лампи De Lux із коефіцієнтом передачі кольору більше 90% і світловою температурою 4000-6500К.

У магазинах косметики і парфумерії рекомендовано розсіяне, м'яке освітлення, яке не створює відблисків у дзеркалах.

ювелірні магазини

  Освітлення ювелірних магазинів

Освітлення ювелірних відділів - одне з найскладніших завдань навіть для фахівців високого рівня. Є французька компанія "Агабеков", яка ось вже 50 років робить освітлення найкращим ювелірними магазинам світу, застосовуючи тільки індивідуальні рішення. Висвітлювати камені дуже складно! Іноді може знадобитися окрема вітрина для одного каменю і безліч джерел світла. Якщо узагальнити правила, за допомогою яких можна висвітлювати дорогоцінні метали, то це буде виглядати приблизно так:

  • для освітлення платини потрібне м'яке світло;

  • срібла - холодні тони освітлення;

  • золота - тепле, що переливається, освітлення;

  • алмазів - яскраве, іскристе світло з безліччю джерел світла.

При висвітленні ювелірних виробів часто застосовуються світлодіодні системи.

Фотоапарати, мобільні телефони, дороге письмове приладдя та інші дорогі вироби, що подаються в закритих вітринах.

При акцентному освітленні галогенними лампами плоских і інших закритих вітрин важливо застосовувати лампи з діхроічним відбивачем, що відводить частину тепла від об'єкту, яке освітлюється. Інакше під впливом тепла папір, тканини, пластмаси, дерево тріскаються, деформуються, плавляться і просто псуються. Так само в такій лампі обов'язковим є УФ-фільтр, щоб товари не вицвітали.

Тема освітлення і вибору освітлювальних приладів - це цілий світ. Він сповнений світла, енергії, емоцій. Але розібратися в ньому дуже складно, особливо при оснащенні таких складних об'єктів, як торгові центри. Не менш важливим аспектом в цьому питанні є обслуговування систем освітлення. Адже непрацюючі або несправні лампи мають той же ефект, що і неправильно підібране освітлення. Саме тому компанія «ІНВАЙТ» пропонує послуги з технічного обслуговування і ремонту систем освітлення. Наші фахівці допоможуть вашому торговому центру оперативно і якісно вирішувати проблеми з освітленням. Спеціалізоване обладнання, відповідальний підхід і великий досвід роботи співробітників «ІНВАЙТ» допоможуть вирішити навіть найскладніші завдання в обслуговуванні систем освітлення вашого торгового центру. Ми гарантуємо вам професійний підхід, оперативність в усуненні непередбачених ситуацій, а також прекрасний рівень сервісу. З «ІНВАЙТ» у вашому торговому центрі завжди буде світло і затишно, а ваші відвідувачі будуть мати прекрасний купівельний настрій.

  • Головна
  • Блог
  • Підираємо освітлення для тц. Правильне світло - більше продаж.
InWhite Solutions