Стерильна чистота: що потрібно знати підрядникам з обслуговування будівель про «чисті приміщення»

СЕРВІСНА КОМПАНІЯ
«ІНВАЙТ»

Get the best - be the best
Отримай краще - будь кращим

 

Стерильна чистота: що потрібно знати підрядникам з обслуговування будівель про «чисті приміщення»

22 серп. 2019

«Чисті приміщення» - це контрольовані середовища, в яких пил, бруд, бактерії, пари хімікатів, забруднювачі, що містяться в повітрі, та інші забруднювачі контролюються до певного рівня. Чисті приміщення зустрічаються практично у всіх галузях промисловості, від наукових до виробничих, де потрібні чисті і / або стерильні приміщення, наприклад, фармацевтичні корпорації, медичні лабораторії, лабораторії для біотехнологічних досліджень та приміщення, які використовуються для зберігання або виготовлення точного (прецизійного) обладнання. Чисті приміщення вимагають ретельного контролю забруднення, а також навколишнього середовища приміщення, що може включати такі фактори як вологість, температура і потік повітря.

Чисті приміщення вимагають ретельного контролю забруднення

Вологість, температура і потік повітря в чистому приміщенні ретельно контролюються, щоб частинки забруднень: хімікатів, випарів, пилу тощо були зведені до мінімуму. Існує велика різниця між повітрям в типовому офісному приміщенні і чистій кімнаті - повітря в офісній будівлі містить від 500 000 до 1 000 000 частинок (розміром 0,5 мікрон або більше) на кубічний фут повітря.

Тільки одна людська волосина має діаметр 75-100 мікрон. Частка, яка в 200 разів менше середньої волосини  людини (0,5 мікрон), може завдати значної шкоди, наприклад, мікрочіпу, схемі або іншому типу прецизійних виробів. Щільно закриті двері на електронний ключ запобігають потраплянню забруднюючих речовин в чисту кімнату. Суворих процедур необхідно дотримуватися не лише під час входу людей в кімнату (спеціальний захисний одяг, швидкість проходу, тощо), а й під час прибирання кімнати.

Щільно закриті двері на електронний ключ запобігають потраплянню забруднюючих речовин в чисту кімнату

Причини забруднення «чистої кімнати».

Основні джерела:

  • Від самого об'єкта: від стін, підлог, стель, фарб і покриття, будівельних матеріалів (листовий камінь, будівельний пил); бактерії та пил з кондиціонерів, розливи і повітря в приміщенні.
  • Людський фактор: мікро-частки шкіри і волосся, частинки одягу (пух, волокна, шерсть тварин, що знаходяться на одязі, тощо), косметика і парфюмерія, а також кашель та чхання.
  • Через інструменти та предмети , які використовуються в чистому приміщенні - наприклад, мастильні матеріали і олії для змащення обладнання; також від прибирального інвентарю: від віників, швабр, візків, які застосовуються в процесі прибирання.
  • Від рідин, які використовуються або виявляються в приміщенні; від часток, які «літають» в повітрі; від покриття для підлоги, хімії для прибирання; бактерій та органіки, які знаходяться в кімнаті.
  • Від продукту, який виробляється - від стружки і пластівців; сміття і часток.

Як прибирати «чисту кімнату»?

Як прибирати «чисту кімнату»?

Процедури очищення в чистих приміщеннях, а також протокол захисного одягу і рукавичок будуть відрізнятися в залежності від класифікації, конкретної компанії, методів, застосовуваних в чистому приміщенні, і необхідних ступенів чистоти.

Перш за все, перед початком роботи обслуговуюча компанія має отримати від замовника чітке ТЗ з усім переліком вимог:

  • Що вважається чистою кімнатою і за якими показниками буде вимірюватися чистота?
  • Який тип чистячих матеріалів (витратні матеріали, обладнання, тощо) можна використовувати в чистому приміщенні?
  • Чи потрібне попереднє узгодження необхідної професійної хімії для прибирання, інвентарю та витратних матеріалів?
  • Коли можна прибирати чисту кімнату, і як часто?

ПОРАДА: завжди важливо укладати договір з деталями і специфікаціями, прописаними та узгодженими до того, як приступити до роботи.

Правильне клінінгове обслуговування чистих приміщень має вирішальне значення для забезпечення якості. Процедури очищення повинні виконуватися щодня. Важливо вибрати відповідне обладнання: прибиральну техніку та інвентар, професійну хімію та витратні матеріали, забезпечити необхідний рівень знать та навичок персоналу. Серветки, мікрофібра, губки, хімія та інші девайси повинні бути попередньо схвалені або сертифіковані для відповідності певним експлуатаційним вимогам.

Правильне клінінгове обслуговування чистих приміщень має вирішальне значення для забезпечення якості

Витратні матеріали, необхідні для прибирання:

  • миючі та дезінфікуючі розчини;
  • герметик і стриппери;
  • липкі килимки;
  • спеціальний захисний одяг для чистих приміщень (рукавички, бахили, маски, комбінезони);
  • інвентар для чистих приміщень (попередньо схвалені відра, віджимні пристрої, мопи);
  • шкребки і губки;
  • DI/деіонізірованная вода (вода, з якої вилучені іони);
  • фільтри для чистих приміщень, професійний пилосос для повітря з наднизьким проникненням (в деяких приміщеннях не допускається наявність вакууму);
  • серветки для чистих приміщень;
  • спеціальне обладнання (для прибирання навіть у невеликих куточках приміщення або країв, які можуть бути пропущені при миття підлоги або протиранні).

Важливо пам'ятати, що у власника або керуючого об’єктом можуть бути більш конкретні або більш суворі вимоги, яким необхідно слідувати. Частота прибирання, спеціальні вміння та вимоги до персоналу будуть варіюватися в залежності від класу і типу об'єкта.

Основні рекомендовані процедури для обслуговування чистих приміщень.

  1. Очистка всіх робочих поверхонь.
  2. Вакуумні підлоги і тверді поверхні. Пилососи не можуть використовуватися в «чистих кімнатах»!
  3. Порожні сміттєві баки, контейнери для відходів і утилізації. Утилізація відходів та сміття згідно його типів. Якщо обслуговуюча компанія несе відповідальність за будь-які види «спеціальних» відходів, клінерам необхідно знати тонкощі роботи та правильної утилізації цих предметів.

Важливо: ніколи не можна заносити сміттєві баки в «чисту кімнату».

  1. Обробка підлоги затвердженим дезинфікуючим засобом.
  2. Очистка дверей, дверних коробок, замків і поверхонь в зоні попередньої підготовки і в місцях для переодягання (в місцях, де люди готуються увійти в «чисту кімнату»).
  3. Попереднє замочування мопів. Здебільшого в таких приміщеннях використовуються системи попереднього замочування мопів, що дозволяють забезпечити більш ретельну гігієну прибирання без залишків вологи та хімічних засобів.
  4. Заміна липких килимків (липкі мати, призначені для видалення забруднень з ніг) - це може знадобитися зробити кілька разів за зміну.
  5. Обробка стін.

Основні рекомендовані процедури для обслуговування чистих приміщень

Існують також загальні правила, що стосуються чистих приміщень, які будуть застосовуватися до всіх осіб, що входять в «чисту кімнату».

  1. Входити у чисте приміщення дозволено лише у захисному одязі.
  2. У «чистій кімнат» і не дозволяється їсти, курити чи жувати жувальну гумку.
  3. Всі особисті речі (ключі, годинники, мобільні телефони, прикраси і т.і.) слід зберігати в шафі в межах гардеробної кімнати.
  4. Якщо будь-які цінні особисті речі (наприклад, гаманці) дозволені в «чистій кімнаті», вони не повинні діставатися з-під захисного одягу.
  5. Забороняється використовувати косметику (помада, тіні, рум’яна, туш, тощо).
  6. Будь-яке обладнання або матеріали, занесені в «чисту кімнату», повинні пройти стерилізацію.
  7. Жоден фізично хворий працівник не повинен входити в «чисту кімнату».
  8. Предмети, інструменти, засоби для чищення заборонено ставити на лавки або столи.

На будь-якому об‘єкті важливо, щоб співробітники та обслуговуюча компанія дотримувалися встановлених правил та діяли належним чином. У чистих приміщеннях ці правила підлягають ще більш ретельному дотриманню. 

На будь-якому об‘єкті важливо, щоб співробітники та обслуговуюча компанія дотримувалися встановлених правил та діяли належним чином

Перш ніж взяти на себе відповідальність за прибирання в чистому приміщенні, необхідно вивчити об’єкт, зрозуміти його специфіку, чітко усвідомлювати завдання, які стоять перед професійним клінінгом. При цьому, не менш важливо мати всі необхідні дозволи, у разі необхідності пройти процедури сертифікації у відповідних органах, бути забезпеченим відповідним професійним обладнанням  і мати в штаті досвідчений персонал з відповідними знаннями та навичками.

  • Головна
  • Блог
  • Стерильна чистота: що потрібно знати підрядникам з обслуговування будівель про «чисті приміщення»
InWhite Solutions